Hur du kan guida kunden vid mekanisk försäljning

Jag har arbetat som säljare i stort sett hela mitt vuxna liv. Oavsett hur mycket tid du lägger ned på personlig försäljning finns det tillfällen då kunden faktiskt vill gå runt själv i butiken och inte ta hjälp av en säljare. Som visual merchandiser kan du ändå hjälpa till och informera och inspirera kunden på olika sätt. Vanliga och jättebra exempel på detta är information som…

  • Bästsäljare
  • Kundfavorit
  • Vårnyheter
  • Perfekt till fröken/mamma/pappa/möhippan/svensexan etc.

Dom här skyltarna textade jag när jag arbetade på The Body Shop.

♥ Camilla

Annonser

Kommentera gärna!

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s