Service stays 4-ever!

Försäljning och omsättningen i en butik eller ett företag ser olika ut på olika tider av året. Inom retail där jag arbetar är det absolut största delen av omsättningen dom två sista månaderna på året, alltså CHRISTMAS TIME! Det finns saker man inte vill ska misslyckas då, t.ex att produkterna inte ska vara slut (hände en gång på ett företag jag jobbade på, det ekade tomt i alla butiker i hela Stockholm. Det var ka-ta-strof!) eller att personalen inte vet hur man gör en retur, att butiken inte har beställt växel, att man har slut på kvittorullar. Eller vad det nu kan vara, you name it!

Jag tänker också att det är viktigt att vara ödmjuk i sitt möte med kunderna. Jag säljer hudvård och kosmetik. Mitt företag är inte det enda som gör det. Jag vet att kunderna kunde lika gärna ha shoppat någon annanstans men dom har ändå valt att gå till just det varumärket jag arbetar med. Jag har väldigt många stamkunder. Det är superkul och gör mig väldigt glad! Jag har flera gånger fått höra av mina stammisar att dom gått förbi butiken men så har dom inte sett mig där och då valt att kliva in en annan gång när jag väl är där.

Att ge god service, lyssna, bjuda till och vara flexibel och fixa saker när en kund kommer in och reklamerar en vara ska vara lätt. Det ska inte kännas krånglig och obekvämt. DET är att ge god service! Bara som ett exempel. God service ger återkommande kunder. Återkommande kunder är nöjda kunder, som på ett sätt kan bli vårt varumärkes bästa ambassadörer. Dom rekommenderar våra produkter och tjänster till sina vänner och bättre trovärdighet än så kan man inte köpa för pengar. Det blir vad man kallar för word of mouth marketing.

Därför vill jag säga till alla som brinner för försäljning att alltid vara grymma på kundservice!

 

Camilla ♥

Annonser

Kommentera gärna!

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s